Lietuviai kuo toliau tuo labiau atranda powderio teikiamą džiaugsmą ir renkasi sniegingus regionus, prieš pasirenkant kurortą atidžiai išnagrinėję ar jame yra pakankamai laisvų ir tinkamų plotų važinėti off-piste / backcountry.
Pagal keliaujančius su Hi Mountains taip pat pastebim, kad chebros mėgsta į off-pistus lėkti grupelėmis po 5, 10 ar net 15 žmonių, kas yra kiek pavojinga. Taigi, nesvarbu ar važiuosite dviese ar su žymiai didesne grupe, šie patarimai gali tikrai praversti:
Atminkit, kad važiuojant turite nematomą zoną – sau už nugaros. Lenkiant atminkite, kad kitas važiuojantis taip pat turi nematomą zoną, todėl palikite jam erdvės daryti posūkius iš kulnų pusės. Off pistuose visi kovoja dėl geresnės ir šviežesnės linijos, bet pasistenkite nepamiršti galvoti ir apie šalia važiuojantį.
Jei bekelėj privažiavot statų ir gerai užsnigtą šlaitą, venkit tokiu leistis dviese vienu metu. važiuojant powderiu važiuojančiojo svoris posūkio metu sukuria 6x didesnę apkrovą sniegui. Jei važiuosit šalimais ir posūkį darysit vienu metu, apkrovą padvigubinsit, kaip ir šansus sukelti laviną.
Saugiausia yra kai vienas stebintis žiūri į vieną besileidžiantį ir pranešą kitam, kada yra saugu pradėt leistis. Taip pat nerašyta taisyklė kad geriausi snieglentininkai ar slidininkai leidžiasi pirmi IR paskutiniai. Taip pradžioje geriausiųjų yra patikrinamas ir parenkamas maršrutas, o paskutiniai, stipresni, lieka tuo atveju jei viduriniesiems reiktų suteikti pagalbos.
Dažnai griūtys sukeliamos kai du ar daugiau žmonių sustoja pailsėt ar apsidairyt, planuot tolimesnio run‘o vienas šalia kito. Taip daryti taip pat nėra gerai, nes šlaitas tampa per daug apkrautas ir stipriai padidėja lavinos tikimybė. Stenkitės laikytis atstumo ir sustojimus planuoti iš anksto – toliau vienas nuo kito.
Galutinai baik savo nusileidimą toje vietoje, kur sustoti yra visiškai saugu. Taip pat ta vieta turėtų būti ne per toli nuo vietos, kur dar leidžiasi tavo draugai – esant reikalui galėsi padėti.
Sustojimus planuokite vienoje visi daug maž vienoje vietoje ( bet ne krūvoje). Gerai kai sustojimas yra matomas iš viršaus, tada visi gali planuotis stop‘o vietą. Su sustojimais leiskitės tik tuo atveju, jei trasa nusileisti iš vieno karto yra per ilga. Jei ne – šaukit tiesiai į apačią.
Sustojimas ant aukštesnio taško reiškia didesnį saugumą. Aukštesnis sustojimas taip pat reiškia, kad šlaitas bus ne toks apkrautas nuo svorio, nes aukštesniame taške dažniausiai būna ir patogesnė vieta sustojimui.
Lipti „serpantinu“ yra lengviau, bet kalnas taip pat labiau apkraunamas, todėl lipdami laikykit atstumą. Jei vienas žmogus stoja, stokit ir kiti, tam kad visiems nesueiti į vieną krūvą.
Grioviai dažnai atrodo patrauklūs, bet taip pat dažnai ir niekur neveda arba veda į didelę bėdą. Gali baigtis skardžiu arba per stačiomis užlipimui sienomis.
Turėkit kastuvą. Įsitikinkit ar visi žino kaip prisiskambinti pagalbai kalnuose ir draugams. Įsitikinkit ar žinot kaip paaiškinti kurioje vietoje kurorto esat. Pasakykite draugui, kuris nėra su grupe kur jūs keliaujate ir kada maždaug planuojate grįžti.
Nail McNab – Vienas geriausių britų freeriderių, gyvenantis ir dirbantis Chamonix kurorte, Prancūzijoje, kur įsteigė profesionalių gidų mokyklą bei teikia gidų paslaugas.
„Hi Mountains" paskelbtą informaciją panaudojant kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur, būtina nurodyti „Hi Mountains" kaip šaltinį.