Kiekvienas gamintojas turi savitus metodus, technologijas ir supratimą, kaip reikia gaminti snieglentes, tačiau fundamentalūs dalykai yra labai panašūs. Išimtis būna tie atvejai, kai bandoma sukurti kažką visiškai novatoriško – kartais pavyksta, kartais ne, bet dabar ne apie tai. Čia bandysime aprašyti dažniausiai pasitaikančią snieglentę su mediniu pagrindu.
Šoninė sienelė (sidewall) yra būtent tai, ką nusako pats pavadinimas – sienelė, einanti palei snieglentės kraštus. Ji dažniausiai bus vieno iš trijų tipų: ABS, Cap arba Half-Cap.
ABS sienelė / Sandwich konstrukcija
Tokios lentos konstrukcijos principas yra kaip sumuštinio (vėlgi – pavadinimas): kiekvienas sluoksnis guli vienas ant kito, o ABS (akrilnitrilo butadieno stireno polimero) sienelė eina palei šoną, kad apsaugotų branduolį. Geras dizainas freeridingui, nes tokios konstrukcijos lenta gerai perduoda spaudimo jėgą į šonus.
Cap konstrukcija
Stiklo pluošto ir viršutinis sluoksniai dengia medinį lentos pagrindą iki pat kraštų. Tokios konstrukcijos lenta bus šiek tiek lengvesnė ir vikresnė, bet dabar retai benaudojama.
Half-Cap konstrukcija
Dviejų prieš tai aprašytų konstrukcijų hibridas – stiklo pluošto sluoksnis pilnai padengia šerdį, o paviršiaus sluoksnis prisijungia prie šoninės sienelės. Tokia konstrukcija sukuria balansą tarp spaudimo jėgos perdavimo, lengvumo ir vikrumo. Ši konstrukcija dažniausiai naudojama brangesnėms snieglentėms gaminti.
Taip pat šiais laikais dažnai naudojamas hibridinis variantas – viduryje ABS sienelė, o priekyje ir gale cap tipo konstrukcija.
Šonines sienelės dažniausiai gaminamos iš ABS bet neretai turi ir gumos sluoksnį, kad sušvelnintų smūgius, pasitaiko ir sluoksnių iš aliuminio ar bambuko.
šerdis (core) yra svarbiausia snieglentės struktūros dalis, kuri lemia didžiąją jos savybių – visa kita yra tik priedai, nes su prasta šerdimi geros snieglentės nebus.
Šerdies medžiagos
Dauguma snieglenčių tradiciškai gaminamos iš laminuoto medžio juostų, tokių kaip bukas, beržas, tuopa, bambukas, ar jų derinio. Medis naudojamas todėl, kad gerai sugeria vibraciją, išlaiko formą ir nesukelia tokio rezonanso kaip plastikas ar kitos sintetinės medžiagos. Be to, beveik vienbalsiai sutariama, kad medinės lentos tiesiog smagesnės.
Vis dėlto, šerdžiai kaip priedas arba pagrindas gali būti naudojamos ir kitos medžiagos:
Anglis – lengva, gyva, patvari ir lanksti, tačiau labai brangi;
Kevlar – tvirta, gan lengva, atspari spaudimui ir gerai sugeria vibraciją;
Aliuminio koriai – ypač lengvi, ypač stiprūs, bet brangūs ir ne taip gerai dorojasi su vibracija;
Putplastis – paprastai nebenaudojama kaip pagrindinė medžiaga, nes lentos iš jos greitai praranda išlinkį ir yra minkštokos bei sunkiai valdomos. Putplastis kartais naudojama tose vietose, kurioms tenka mažiau krūvio, kad būtų sutaupyta svorio.
Šerdies konstrukcija
Medinis pagrindas gaminamas iš laminuoto kietmedžio juostų, kurios einą per visą lentos ilgį. Šios juostos gali būti iš skirtingų medžių, skirtingai išdėliotos ir pramaišiui su kitomis medžiagomis. Taip lentai suteikiamos skirtingos savybės: tvirtumas, lankstumas, svoris skirtingose vietose bei įvairios kitos savybės. Gamyba atrodo taip: medžio juostos suklijuojamos, o tada tiksliai išpjaunamos CNC mašina.
Jie skirti lentai sutvirtinti ir apsaugoti nuo deformacijos. Stiklo pluošto sluoksniai impregnuojami derva, kuri juos išlaiko kartu ir suteikia tvirtumo.
Yra du pagrindiniai stiklo pluošto tipai, kurie naudojami snieglentėse:
Dviašis audimas – stiklo pluošto gijos supintos viena su kita 90° kampu. Toks sluoksnis bus lengvas ir patikimas.
Triašis audimas – gijos supintos +45°, 0° ir -45° kampais. Tokiu būdu taip pat gaunamas lengvas ir patikimas sluoksnis, bet posūkiuose lenta taps kietesnė ir jiems atlikti reikės daugiau jėgos.
Paviršiaus sluoksnis (top sheet) yra tai, ką matome ant snieglentės viršaus. Jame yra ir apdaila (piešiniai, grafika ir visas kitas grožis) ir vidinių dalių apsauga. Jis gali būti pagamintas iš daug ko: nailono, medžio, stiklo pluošto arba kokio nors mišinio.
Kalbant apie apdailą, yra du pagrindiniai būdai, kaip ji atsiranda ant snieglentės:
Encapsulation – kai piešiniai spausdinami ant popieriaus ar kitos medžiagos, dedami ant lentos ir padengiami skaidriu paviršiumi arba skaidriu laku. Tokiu būdu piešinys yra po paviršiaus sluoksniu arba iš esmės jame, bet yra matomas. Medžiagų ir dažų pasirinkimas yra ribotas, nes dalis jų sumažintų paviršiaus ir stiklo pluošto sluoksnių sukibimą.
Sublimation – kai piešinys specialių dažų, plastikų ir karščio pagalba įlydomas į paviršinį sluoksnį. Tokiu būdu grafika tampa sluoksnio dalimi, einančia per visą medžiagos storį ir matoma net sluoksnį įbrėžus.
Pagrindas (base) dažniausiai gaminamas iš P-tex (polietileno plastikas) ir prie aprašymo būna skaičius (pvz. sintered 2000). Šis skaičius reiškia molekulinį polietileno svorį. Kuo skaičius didesnis, tuo didesnė molekulinė masė ir tvirtesnis pagrindas.
Pagrindai būna dviejų tipų:
Extruded (presuotas) – toks pagrindas yra išlydomas ir tada išpjaunama jo forma. Tokį pagrindą nebrangu padaryti ir jam nereiks daug priežiūros, bet jis bus lėtesnis ir ne toks patvarus. Taip pat jis bus mažiau akytas ir sugers mažiau vaško, bet apskritai nevaškuojant didelio skirtumo nesijaus.
Sintered – tokiam pagrindui medžiaga yra smulkiai sutrinama, tada kaitinama, presuojama ir galiausiai iš jos išpjaunama forma. Jį pagaminti kainuoja brangiau, bet lenta su tokiu pagrindu bus patvaresnė ir greitesnė. Jis yra labai akytas ir puikiai sugeria vašką, bet nenuvaškavus slidinėjimo kokybė nukentės kaip reikiant. Taip pat tokį pagrindą sunkiau ir brangiau taisyti.
Sintered tipo pagrinde gali būti įmaišyta grafito ar kitų medžiagų, kuris lentą padaro dar greitesne ir patvaresne. Grafito dedama todėl, kad jis laidus. Snieglentei slystant tarp bazės ir sniego susidaro statinis krūvis, kuris padidina trintį. Grafitas padeda išsklaidyti statinius krūvius, kas automatiškai padidina greitį. Taip pat grafitas savyje išlaiko daugiau vaško.
Menas snieglentės apačioje dažniausiai būna po skaidriu pagrindu arba pats pagrindas būna padarytas iš skirtingų spalvų polietileno.
Snieglentės kraštai yra iš plieno arba nerūdijančio plieno, kurie prie lentos tvirtinami T formos intarpais. Jie lentą apgaubia pilnai arba tik jos dalį. Pilnai apgaubiantys kraštai eina per visą lentos perimetrą ir susijungia jos gale. Toks tipas yra pats tvirčiausias, bet sunkiai remontuojamas, jei padaroma didelė žala. Dalinai apgaubiantys kraštai bus ten, kur snieglentė daugiausiai kontaktuos su sniegu. Idant naudojama mažiau metalo, snieglentė bus nežymiai lengvesnė, bet taip pat ir pažeidžiamesnė.
Tai varžtai (inserts), prie kurių tvirtinasi apkaustai. Idant visa jėga, kuria valdoma lenta pereis per šiuos šiuos varžtus, jie turi būti labai gerai privirtinti prie pačios šerdies.
Visos atskiros dalys snieglentėje tvirtinamos derva. Labai svarbu, kad dervos kiekis ir rūšis būtų atidžiai pamatuota, nes tai lems sukibimo tvirtumą, lentos svorį ir lankstumą.
Vaškas dedamas ant snieglentės pagrindo, kad sumažėtų trintis su sniegu, o lenta slystų greičiau. Pagrindinės vaško savybės: sumažina trintį bei apsaugo lentą nuo sniego kristalų ir vandens.
„Hi Mountains" paskelbtą informaciją panaudojant kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur, būtina nurodyti „Hi Mountains" kaip šaltinį.